تبیین میزان توجه به پرورش مهارتهای کارآفرینی درفرایند برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تربیتی در آموزش عالی
تبیین میزان توجه به پرورش مهارتهای کارآفرینی درفرایند برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تربیتی در آموزش عالی
تبیین میزان توجه به پرورش مهارتهای کارآفرینی درفرایند برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تربیتی در آموزش عالی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 45 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 45 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
تبیین میزان توجه به پرورش مهارتهای کارآفرینی درفرایند برنامه درسی کارشناسی ارشد علوم تربیتی در آموزش عالی از سری مقالات معتبر همایش کارافرینی در 45 صفحه مجزا قابل ویرایش در قالب فایل ورد با فرمت doc
چکیده
هدف کلی پژوهش حاضرشناسایی میزان توجه رویکردهای یاددهی – یادگیری به پرورش مهارتهای کارآفرینی دربرنامه درسی کلیه گرایشهای رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد از دیدگاه دانشجویان دردانشگاه کاشان و شهید بهشتی و نیز نحوه توجه به پرورش مهارتها های شخصی، مدیریتی و مهارتها ی فنی کارآفرینی در دانشجویان است. ازروش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده شده است و ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با روایی و اعتبار یعنی آلفا کرونباخ 65% نیز می باشد.آزمودنی ها این تحقیق شامل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی کشور در دو دانشگاه کاشان و شهید بهشتی به عنوان جامعه نمونه انتخاب شده اند واز تعداد 550 نفر دانشجو در طی چهارسال 1387-1384سعی شده با مراجعه به جدول مورگان وجرسی تعداد 229 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده برای جامعه نمونه تعین گردد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آمار توصیفی و آمار استنباطی از طریق آزمون دو جمله ای با نرم افزار16 spss انجام شده است به منظور تست فرضیات از روش تقریب Z استفاده شده است .نتایج یافته ها نشان داده که رویکردهای یاددهی – یادگیری برنامه درسی کلیه گرایشهای رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها به پرورش مهارتها های شخصی کارآفرینی توجه ندارد.ونیز رویکردهای یاددهی – یادگیری کلیه گرایشهای رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها , به پرورش مهارتها های فنی کار آفرینی درحد کمی توجه دارد.همچنین از نظر دانشجویان رویکردهای یاددهی – یادگیری در کلیه گرایشهای رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه به آموزش مهارتها های مدیریت کارآفرینی در حد کمی توجه دارد و در مقایسه با نتایج یافته های تحقیق احمدزاده (1384)در باره دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی تا حدی همخوانی دارد. در این راستا تحقیقاتی همانند پالاسیو وهمکاران (2008) ،ماتالی (2006) ،وسپر و گرانتر (1998) و گالووی وبراون (2002)انجام شده است.
کلید واژه ها :
مهارتهای کارآفرینی ، مهارتهای شخصی ، مهارتهای مدیریتی، مهارتهای فنی کار آفرینی ،رویکردهای یاددهی – یادگیری
فهرست مطالب :
مقدمه
بیان مساله
مروری بر ادبیات تحقیق
تعریف واژه ها
.مهارتهای کارآفرینی
متغیرهای مهارت های مدیریتی کارآفرینی عبارتند از
متغیرهای مهارت های فنی کارآفرینی
اهداف دوره های آموزش کارآفرینی به طور کلی عبارتند از
آگاه سازی و ایجاد روحیه ی کارآفرینی
-روش های آموزش کارآفرینی
هدف کلی تحقیق
سوالات تحقیق
الف:سوال کلی تحقیق
ب:سوال جزئی تحقیق
روش انجام تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
جامعه و نمونه آماری
روش آماری
یافته ها
سئوال کلی:
پیشنهادات:
منابع
- ۹۵/۰۶/۲۵